lördag 3 april 2010

basala behov....

- Du Ebba. Vet du. Jag vill träffa min bror.
- Ja. Men du får nog vänta lite.
- Men jag vill nu.
- Ja. Jag vet. Men du måste ändå vänta.
- Man ska alltid vänta. Jag vill inte vänta.
- Nä.
- Varför får du träffa han då?
- För att jag är mamman.
- Men du har inte varit med han förut.
- Nä
- Så då är du inte mamman.

Ok. Det är jag väl inte. Och A är inte syrran... fast det kan jag ju inte säga.
Eller... jo, vi är väl mamma och syrra och vill träffa den vi hör ihop med. Fast vi egentligen inte känner varandra.

- Ja men jag är mamman ändå. Och du är syrran som är lite för liten för att få komma till sjukhuset och träffa brorsan när han är på intensiven.

- Du Ebba.... vad är intensiven?
- Det är ett ställe på sjukhuset där man är när man är väldigt sjuk och måste få hjälp med precis allt.
- Bajset också?
- Bajset också!
- Men sen får jag träffa honom. När han kan bajsa själv.

Så. Just så.
När han kan bajsa själv.





1 kommentar:

Cicki sa...

Så självklara vissa saker är när man är barn.....:-)