tisdag 19 januari 2010

uppefter väggarna


Ilar upp i ottan och tror att klockan är vääääldigt mycket. Det är mörkt ute men det skiter jag i för jag tror i alla fall att jag försovit mig till jobbet som börjar klockan tolv. Och innan jag inser att klockan bara är sex har jag redan käkat frukost och borstat tänderna. Och då är det liksom för sent att gå och sova igen. Så vad gör en hyperaktiv föredetta gathora? Pillar navelludd?

Nä.

Städar lägenheten?

NÄ!

Hackar lök?

Nämen?

Nej alltså den här galna kvinnan i sina bästa år tar fram ett rätt nyköpt sandpapper och går an på tapetskarvarna i köket.

Är man riktigt klok eller?

Nej jag tänkte väl det.

Och i morgon åker somliga till senapsstaden för att skriva stortenta med tapetdamm i håret.

ja jävlar!

7 kommentarer:

Unknown sa...

lycka till imorgon, låt tapetdammet sitta kvar, förvirrar alltid någon:)

Anonym sa...

Åhhh Ebba jag håller tummar och tår för att din tenta ska gå bra...vilket jag tror att den gör!
Beträffande tapetdamm: ligger som ett "skyddande skikt" så inte kunskapen kan smyga sig ut. Så behåll du det över tentan!
Mazza kramar/B-M

Cecilia N sa...

Finns det spackel i det där dammet ska du INTE köra dammsugare för att få upp det! Den skär!
*vis av erfarenhet*

Lycka till med tentan! Önska mig detsamma. Jag ska producera 8-10 sidor före måndag morgon ...

Saring sa...

Tjohoooo! Lycka till imorgon!!! Tumhållningsgreppet installerat.

XXX sa...

Lycka till.

karibien sa...

Lycka till - med både tenta och väggar

Osloskånskan sa...

Tentan tar du som en dans. Be sure.