lördag 2 januari 2010


Ded där kudded behöver dytt ördgott. Jag har storat på ded.
....
Man låter inte klok med näsan full av något jag inte tänker försöka beskriva. Och halsen... ja, höns har en skön stämma jämfört med min.
För att inte tala om tuppar.

Om någon har lust att värma huset gratis går det bra att hämta värme från min inifråneldade panna.
Och dessutom kan jag underhålla med film. Konstig film.
Kolibrier som ser ut som Carl Bildt som står och ryttlar vid en kotte full med sagogryn som de stoppar in näbbarna i. Nä, jag vet inte varför.

Men sånt är det jag roas med på insidan av ögonlocken.


Temp?

Jatack. plus trettinio och nio. Med massa alvedon eller vad det heter det där prinsar låter sjuklingar knapra.

... och min tonåring som skulle komma och ha soffdag hos mig får vänta till pesten dragit förbi.


Men prinsen har slagit ner sin söta rumpa i fåtöljen efter en heldag i sängen. Nu ska han iväg igen för att bistå nattens olycksfall med skön sirenmusik.

Sån är han.

Prinsen.

4 kommentarer:

Mångmamma sa...

Den där filmen verkar en aningens märklig...:)
Krya på dig!

Anonym sa...

Hmm - Carl Bildt i kolibriskepnad plockande sagogryn ur kottar - visst är feberdrömmar underhållande! Hans Excellens utrikesministern är ju inte direkt någon kolibri, snarare en tupp, och att tolka denna befjädrade överhettningsvision övergår min förmåga -
"och i min drömbok sökte jag,
men där stod ingenting."

Svalt i rummet, varmt under täcket och riklig vätska
förmanar papillon

XXX sa...

Åååå krya på dig där i dina feberdrömmar. Gott att du blir väl omhändertagen.

Kamilla sa...

Så skönt att höra att du blir väl omhändertagen! Det låter som om du gjort ett riktigt kap när du fångade prinsen, eller var det han som fångade dig, då var det han som gjorde ett kap!
Du blir snart bättre, det vet man :-) Sen dröjer det till nästa gång! 2007 inledde jag oxå med nåt som var pestliknande, sen dess har jag inte varit sjuk,, ja visst ja cancern,,,, ja ja det är borta det oxå nu.

Jag önskar dig ett riktigt gott nytt år, och du, håll fast i prinsen!
KRAM