fredag 29 januari 2010

Skammens rodnad...



Nej
Man ska inte syssla med sånt man inte behärskar innan man behärskar det...


Förlåt kära markatta!!!!
Jag länkade till dig trodde jag. Men hade missat ett par små bokstäver och vad hände? Jo man hamnade hos en firma som säljer sexleksaker.


Så....
En före detta prostituerad länkar till en sexleksakssida....
När jag fick små hintar om det via er som kommenterar -tack!- så fattade jag först inget. Vaddå... sex? NÄ!!!


Men nu är det ordnat. I alla fall kommer jag till rätt sida när jag klickar på länken.


Så snälla alla som stödjer kampen mot det totalitära samhället styrt av nazistiskt inspirerade män och kvinnor utan samvete... läs det förra inlägget, klicka till Markattan och var med i den sansade diskussionen om vilket samhälle och vilken kultur vi vill ha.


En öppen, respektfull och levande plats att låta barn växa till mogna vuxna som förstår att människovärdet sitter i hjärtat....
eller en sluten muromgärdad stat styrd av rädsla där vi bevakar varandras gränser och svartsjukt lär barn att hålla på sitt...för att ingen längre kommer ihåg vad människovärde är.



Förresten... när det är minus tjugo grader ute kan det vara läge att se till att det finns någon varm vrå för folk att krypa ihop ifall det inte finns plats på härbärget...
De flesta som lever utomhus stjäl både mat och husrum om det inte erbjuds gratis - såklart! Att sova utomhus är livsfarligt och vem svälter frivilligt om det finns minsta möjlighet att få tag på något att äta?


Så... en öppen port... kanske möjlighet att låna toa nångång...
Snälla... för mina vänners skull.



Kram!

bild: Chris Hanlon, "shame"

3 kommentarer:

Markattan sa...

Du vännen, vi gör alla fel någon gång. Om man kan, rättar man till dem och ingen skada är skedd. Värre är det för dem som inte kan göra rätt när det blivit fel. Som tex de som inte röstar, eller de som inte fattar vad de röstar på.

Om det fanns en enda hemlös där jag bor skulle just den samma få en bit mat, en sängplats och ett bad i fina Atlas. Nu vimlar det inte av dem här, men det kanske kan ordnas något i bloggvärlden som hjälper "de dina"?

Tack för länkningar och för ditt engagemang.

Markattan, just nu varm i hjärtat

Ebba G sa...

Markattan - om du visste vad jag har mått illa. Och hur skön magen blir när du förlåter så lätt och gott.
Du har engagerat dig i något som får min ståpäls att skrumpna av ansträngning, SD och de politiska konsekvenserna - och du bidrar till att människor får upp ögonen, eller åtminstone börjar prata om vad det är som sker mitt framför ögonen på oss.
Tack!

Markattan sa...

Men du, vad bra att du mår gott igen. Jag hann inte ens fatta att du gjort ett misstag. Nog om det.

Jag kommer fortsätta att hålla dem under lupp och fortsätta hojta när det går för långt. Och det gör ju du med. Snyggt inlägg här ovan

Markattan