onsdag 21 oktober 2009

Min goa granne tog med sig nybakade bullar och kröp upp i min fåtölj framför brasan och propsade på att jag skulle plugga medan hon bara var till.
Och när hon säger något brukar det bli så.
Så jag har läst en massa papper och tänker ta mig till lärosätet i den stora staden med det bulliga slottet i morgon. Gäspar stort vid tanken på att kliva upp och åka tåg redan klockan fem. Men så är det när man ska bli stor. Man går upp och gnuggar sömnen ur ögonen.
Nu väntar jag bara på ett par sms.
Ett som det ska stå nattipuss på, det brukar komma halvnio.
Och ett annat som kommenterar mina inlägg här på blogen. Det brukar stå kloka saker i de där sms:en.
Igår tillexempel.
Då stod det att man ska skriva upp vilka kryddor man använder.
Jaha.
Salt och peppar och lite dragon.
Till pajerna alltså.
Och så kan man slänga i lite persilja och en aning muskot. Typ.
Nöjd så??

Nattinatti då.

Inga kommentarer: