lördag 7 november 2009





Leva utan partner betyder inte att leva utan att bli kåt av och till. Såklart.

Så vad gör en gammal hora?


Nä, inte ett ragg. Det bara funkar inte. Rent reflexmässigt börjar hjärnan producera uträkningar... en avsugning... ta på brösten, pilla mutta.... ja och så ända in då.
Få se... borde bli några lappar. Ett par påsar...
Och så suget.

Fan.

Men igår slank jag in i en rosa affär med lila väggar. Svarta spetsar och gulliga kartonger med små pullor.
Ha!
Flinka fingrar får fnittrig förstärkning.

Skulle inte tro att det hindrar eventuella seriösa förbindelser framöver. Men till dess.... får nog skaffa en batteriladdare också.




7 kommentarer:

Comvidare sa...

Bra där bruden! Och grattis till ett bra köp.

(nu fastnade jag i vad man kan och inte kan säga här...eh...det får bli ett mail istället)

Anonym sa...

Grattis till köpet men mest grattis till din ärlighet och klarsynthet. Jag som är en mormor på 61 har fastnat på din blogg och jag beundrar dig mycket!! För din livsvilja och din intelligens och ditt mod att börja studera juridik och sist men inte minst, din kärlek till dina barn!! Önskar dig och din familj allt gott i världen!!!!!

Mormor Maud

Ebba G sa...

Mormor!!!
Nu blev jag riktigt glad och riktigt rörd!
Kram!!!

Anonym sa...

Ebba!
Jag skriver till dig med ditt namn först och allt för du har ju mitt namn också! Jag har länge läst din blogg dagligen och jag tycker mycket om det du skriver. Du verkar vara så otroligt smart och är så otroligt säker i vad du skriver och du förmedlar dina tankar på ett fantastiskt sätt. Det enda som är ett mysterium för mig är hur du började med narkotika men det finns antagligen en förklaring till det också. Vad jag menar är att när du är så smart som du är så borde du ha hållit dig från de där grejorna så att säga. Lätt för mig, en gammal kärring som alltid varit livrädd för piller och sprutor förutom vad gäller läkemedel, Eller hur? som dom säger nuförtiden!!

Kramar och godnatt
Mormor Maud

Ebba G sa...

Ja... hur man börjar med dåliga saker är ett mysterium... det tycks vara något väldigt mänskligt i alla fall.
De flesta av mina missbrukarvänner är smarta, alltså mer än normalintelligenta. Men kanske just därför missanpassade. Vi har inte passat in i normalnormen. En del har dessutom haft knepigt hemma - men inte alls alla. I alla fall inte socialt knepigt.
Alla har vi ramlat in i fel sammanhang, fastnat där och sedan inte kommit loss.
Men... medmänsklighet och vanliga människor med folkvett och integritet hjälper ibland till och med såna som mig att vakna upp och börja leva....

Kram - och godnatt... fast nu börjar det väl snart ljusna. jag har jobbat och ska stupa i säng.
Ebba

XXX sa...

Lev väl, även på den fronten, det behöver människan.

Unknown sa...

Mmm, lustar försvinner inte bara så där.
Kram!