tisdag 9 mars 2010


Nästanfrisk lägger jag armen om en nacke och frågar om vi ska dela lite kräksmak.
- ähum
säger nackägaren.
Så det gör vi alltså inte.
Däremot tassar vi upp och kokar te utan mjölk men med honung. Och hittar en gammal skorpa i ett skåp. Fast ingen äter upp den.

för övrigt är skåpet tomt.
Kylskåpet öde
och mitt huvud fullkomligt ödelagt.

Har spytt mig tom tillsammans med den goaste kräkkarl jag någonsin delat spyhink med.
Så om någon ville läsa något intressant här...

Nåja.
En annan gång kanske jag orkar jämföra torskar. Eller redogöra för livet under broarna.
Idag vill jag bara sova.
och dela kräksmak med karlsloken jag snorat ner med gamla sentimentala minnen från den tiden när vinterkräksjukan slog till och hade ihjäl ett par gamla kåkfarare på rymmen.
Det var tider det.

Andra tider.

Bild: Rebecca Thompson





2 kommentarer:

XXX sa...

Gott att inte vara ensam i sjukligheten men godare när man tillfrisknar. Ta det lugnt nu så är du snart på benen i skick som ny!

Ebba G sa...

i skick som ny var det... till helgen kanske!