fredag 10 juli 2009

En av alla torskar jag minns...
Fredrik som var sopåkare och gift med en kvinna som tjänade mer pengar än han kunde drömma om. Som bodde i ett vackert hus med två fina barn och tre bilar (!) Man använde en av dem när hundarna skulle med någonstans.
Han ville mest prata. Få lite fika och prata medan han pliktskyldigast runkade av sig inför min nakenhet.
Det var lätt att ta emot den sorten. Men då måste man ha ett rum någonstans, en liten studio dit man kan dra folk utan att det märks.
Jag hade tillgång till ett sånt rum ett tag. Lite som en egen lya några timmar om dagen, med dusch och toa och trinettkök.
Det var nog då jag tänkte, att jag någon gång skulle ha eget. Då, när Fredrik kom och pratade och vi kunde leka att vi hette Svensson och bodde i Bagarmossen.

Inga kommentarer: