söndag 19 september 2010

Barn kan också dö...

-Du Ebba
-Mm
-Jag skulle ha varit hos dig när du blev påkörd
-nä det tror jag inte
-joho för då skulle du inte ha blivit det
-varfördetdå?
-man kör inte på barn sörru

Och jag som inte orkar tänka ut argument just nu. Som liksom bara vill att det ska vara sant som hon säger.
Att man inte kör på barn.
För det är ju min värsta mardröm, att barnen ska bli påkörda eller rånade eller gå på gatan eller skjuta skit i armarna.

Fast när jag tänker det fattar jag att jag blivit rätt frisk ändå på ett sätt.
Och så fattar jag vad en viss korp har kraxat om varenda gång hon öppnat näbben och sagt något om att man måste inse att man ska dö för att kunna leva ordentligt.
Fan också.
Dödjäveln.

-Men du A
-Mm
-barn kan också dö
-jag vet
-av att bli påkörda också
-jag vet
-jamen du sa ju att barn inte blir påkörda
-för att du skulle va med mig sörru

Gud vad smart hon är den där ungen!

Bild: Gene Ritchart

2 kommentarer:

Gråa musen sa...

Synd att inte barn får bestämma mer i världspolitiken. Då skulle nog världen vara en mycket bättre plats att leva på för oss alla. Kram och krya på dig. P.s Hoppas att du haft möjlighet att rösta.

Cicki sa...

Hon är klok den lilla. Passar man på varandra och hjälps åt så sker det förhoppningsvis lite färre olyckor. Var rädd om dig nu och i fortsättningen.