fredag 20 augusti 2010

Påven och HBT...

- fick du prata med påven då?
- nä
- varfördetdå?
- för att han inte har tid med alla som vill prata såklart och förresten ville jag inte prata med påven.
- fast det vill jag
- varfördetdå?
- för att han har klänning och jag måste fråga honom om det.
- klänning?
- ja. en såndär lång vit klänning har du väl sett på tv.
- Präster har sånt
- är dom HBT?
- att vaddå?
- Jo för att Lottas pappa är HBT. Och då har han klänning. Som påven. HBT. alltså.


Gud vad man får lära sig....

6 kommentarer:

Lena sa...

Barn är fulla av kunskap som vi vuxna inte hade en aaaaning om !!!

Anonym sa...

Lika klok som sin mamma tror jag bestämt!

Anonym sa...

Mmmm, präster i klänning, det får mig att tänka på det förskräckliga vulkanutbrottet på den västindiska ön Martinique 1902. Det kostade 30000 människor livet och huvudstaden utplånades. Enligt vad jag har läst någonstans var en av de ytterst få överlevande stadens värste suput och buse - han satt inspärrade i den allra djupaste fängelsehålan och undgick därmed det månghundragradiga pyroklastiska moln som brände ihjäl alla andra. Varför befann han sig då i denna djupa fängelsehåla? Jo, han hade i berusat tillstånd försökt att våldta en av stadens katolska präster - klänningen hade förvirrat honom.
Jag vet inte i vilken bok jag läste detta, men jag misstänker att det var Olle Strandberg som stod för uppgiften. Han var en gudabenådad berättare och som alla sådana inte så vanvettigt noga med sanningen. Hans böcker "Lättjans öar" och "Jambo" rekommenderas å det varmaste
Hälsar papillon

Cicki sa...

Jag tror jag dör av skratt. Påven som HBT! Det är ju som att svära i kyrkan eller ännu värre.....:-)

Förklarade den lilla för dig vad HBT är för något. Hon verkar ju ha koll på det mesta.....:-)

Papillons historia är inte heller dum....:-)

Ebba G sa...

Papillon - jag ska ila till biblioteket!!!

Cicki - jo A vet precis vad HBT är. Hon har två kompisar som lever i lite udda familjekonstellationer och dom pratar helt öppet och fint om det.

Anonym sa...

Hahaha, det var roligt tycker jag som är troende katolik själv. :o)