tisdag 24 augusti 2010

Äckligt romantiskt

När man inte har några regnkläder och måste gå två kilometer för att busseländet redan åkt...
... blir man blöt.
Genomblöt och iskall. För det är inga sommarvindar som blåser direkt.
Ja... och så har ena skon spruckit undertill så att det liksom tjippar varenda gång man sätter ner foten.
Brrrr
In i lägenheten och fram med veden som ligger dammig och eländig i en ynklig hög.
Massa papper och upp med spjället och av med alla kläder och...
varm choklad med vispgrädde.
Limpmacka med ost

man är faktiskt rätt bortskämd nuförtiden
iskall blir genomvarm
hungrig blir mätt
och tom blir alldeles fylld.


Äckligt romantiskt det här. Och inte nog med det så kommer den där prinsen och kysser prinsessan med guldringen så att det blir sånadär stjärnfall i hela universum. I alla fall i den del av universum som ryms i min lägenhet.

Och i morgon ska vi till A:s skola och vara med i klassrummet och titta hur det ser ut när en liten unge blir en stor skolflicka.
Fast A säger att hon inte alls blir stor för att det är hon redan.
Så man får väl passa sig.
Så att man inte säger fel.

Bild: Wilhelm Cry

5 kommentarer:

Anonym sa...

Mmmm - suck! Så makalöst härligt!
I morgon skall jag överaska Karin och gå ner och elda i spisen innan hon skall på jobbet i svinottan. Och sen skall jag ringa och höra hur mitt allra minsta barnbarn, Lilla E, har haft det på sin allra första dag på dagis.
Framför min farbroderliga hälsning till A, som nog är större än de flesta
papillon

Ebba G sa...

ska bli! en farbroderlig hälsning ska absolut hitta fram till den där stora flickungen.
Undrar förresten om man får stå längst bak i klassrummet och se ut som förväxta träd... minns att det var så när jag började skolan. Min mamma fick stå tillsammans med alla andra mammor på en lång rad längst bak... det var inte kul. Eller kanske var det. Man får väl se ut som om det regnar (det gör det ju...) och låtsas som det är något man gör varenda dag... går till skolan med en liten unge alltså....
Stor kram till farbror!

XXX sa...

Ja, så att man inte säger fel...det gjorde jag....när min yngste var liten. Jag hade fräckheten att påstå att han var söt. Han dementerade högljutt och hävdade att han minsann inte var söt, han var tuff!

Cicki sa...

Det är spännande händelser vill jag lova. Både för stora prinsessor och stora små skolflickor. Det hela löser sig säkert på bästa sätt.

tigerlilja sa...

En stor dag i a f. Och jag minns hur det var att vara genomblöt och bli värmd av den mest älskade.