fredag 18 juni 2010

regn

Man kan vara glad för mycket. Regn tillexempel.
Att ha en massa feber mitt i sommaren är inte roligt om solen skiner.
Fast för några somrar sedan fick jag en hemsk urinvägsinfektion samtidigt som det regnade precis hela tiden.
Det konstiga är, att man glömmer bort såntdär.
Och ligger och är glad för att det regnar fast jag borde veta, att folk som jag bryr mig om faktiskt fryser mitt i sommaren.photo-774737-774790.jpgFan.
Det finns sidor av svennelivet jag inte är speciellt stolt över.
Att man slutar bry sig.


Bild Paul Jackson

2 kommentarer:

Cicki sa...

Inte slutar du bry dig. I vintras hjälpte du ju dina gamla vänner till ett boende. Det är väl att bry sig.

Mångmamma sa...

Du har inte slutat bry dig!
Att ha dåligt samvete är ingen synd - bara att underlåta att göra något åt det!
Och det har du inte!
Slutat med, alltså!

Att inte reagera är en synd - då har man accepterat det!
DET är en livsvisdom jag försöker leva efter!

Förresten - krya på dig!