söndag 11 juli 2010

On the road....

Pippi Långstrump hade ett träd med sockerdricka i.
Jag har en lägenhet med mineralvatten i kylskåpet. När jag blundar ser jag det framför mig.
Snart är vi där. Och jag ska slänga mig på sängen med en iskall flaska.
Innan jag raskt byter om och går till jobbet. Skulle ha jobbat i går också men bilen startade inte.
Den fick vila över natten och nu är vi snart hemma.
Vad det var för fel?
Ingen aning. Den var väl trött. Erik gav den någon sorts medicin och klappade lite på motorhuven och så startade den helt enkelt.

... tänk om det vore så enkelt att starta folk också.....

bild : Dana Schutz





3 kommentarer:

Mib sa...

Hej!
Jag sitter hä och läser om din semester och ler. Du skriver så himla underbart! Jag gillar verkligen din blogg!

Anonym sa...

välkommen hit .... här startas folk på löpande band med en uppladdningsbar blixt från klar himmel.
Kram
/Korpen

tigerlilja sa...

Han vore mer än välkommen! Nu får det vara som det är.